Johanna Holmgren, Redaktör
Senast uppdaterad 20 mars 2017

Mjölkbaksidor har sedan länge varit informationsbärare för diverse reklam. Och enligt Arla själva, läser hälften av alla svenska 9–16 åringar baksidorna varje dag och två till tre läser någon gång i veckan.

Hjärnfonden vill därför, i ett samarbete med Arla, minska okunskapen och stigmat om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF). Detta genom att sprida information om hur det är att leva med en diagnos som adhd, Asbergers eller Tourettes med hjälp av enkla illustrationer på mjölkförpackningarna.

Det finns skolor idag som välkomnar alla, gör extra anpassningar och tar hänsyn till elevers olika behov, vilket är någonting som Hjärnfonden vill att fler ska ta efter.

Läs mer om kampanjen ”Min fulla potential” här.

Johanna Holmgren
Redaktör
Johanna Holmgren är utbildad journalist (Kaggeholms Folkhögskola 2016) med ytterligare utbildning från Berghs School of Communication.
Publicerad 20 mars 2017